Azken asteotan Ertzaintza kaian barrean dabil han bainatzen eta uretan ari
diren gaztetxoei bertan ez bainatzeko agintzen (arriskutsua delako). Agindu ez
ezik, 300 euroko isuna jarri diezaieketelako abisua eman diete..
Zenbait hedabidek ere horren inguruko berriak eta erreportajeak atera
dituzte, gehienetan Jaurlaritzako arduradunen hitzak eta arrazoiak jasoz.
Parte Zaharrean Bizi Auzo Elkarteak proposamen bat egin zien uztailaren
erdialdean Jaurlaritzari eta Udal Arduradunei kaian bainu segurua ziurtatze
aldera hainbat gune zehaztu eta mugatu ditzaten eskatuz
Atzo Radio San Sebastianen elkarrizketa luzea egin zioten Almudena Ruiz
de Angulo Andereari, Eusko Jaurlaritzako Garraio Azpiegituraren Zuzendaria ; Portu
Zuzendaria, alegia. (Erreportajearen barnean gure iritzia eta proposamena
azaltzeko tarte labur bat izan genuen. Erreportajea osorik entzun ahal izateko klik
egin hemen)
Argigarriak eta harrigarriak
suertatu zaizkigu Jaurlaritzako Portu Zuzendariaren
hitzak. Laburbilduz bi arrazoi
eman ditu kaian bainua galarazteko:
- · Bainua arriskutsua eta arauz kanpokoa da.
- · Kaia jarduera ekonomikoetarako utzi behar da eta kirol-ontzietarako leku gehiago prestatu behar da kaian. Hori hiriko ekonomiarako (ostalaritzarako) onuragarria izango baita
Zenbait hitz argigarri:
(7:30) El riesgo no lo podemos controlar
La infraestructura portuaria es una infraestructura
destinada a la actividad económica”
(7:35)
(7:40) No es cierto que se quiera hacer un
uso excluyente y privativo … se quiere potenciar su uso…
Trabajamos con la Cofradía para potenciar las
actividades pesqueras y para darle ese
sabor pesquero, que no pierda nunca el sabor pesquero el puerto de San
Sebastian porque es un valor turístico
fundamental… (7:55)
(8:10) Convivencia organizada de todos los usos que
se pueden dar en el puerto de SS…, que
tiene mucho que ver con la práctica náutica-
deportiva. El puerto de SS es un puerto
muy pequeño y tenemos mucha demanda
de embarcaciones de travesía, de veleros de Holanda, de Francia… que
actualmente no podemos atender porque hay
que hacer pantalanes para tránsito… Esas embarcaciones que queremos atender
porque pueden dar un gran impulso a la
actividad económica, hostelera y turística de SS… Creemos que ese es el uso adecuado que hay que
darle al puerto.
(8:40) Evidentemente la ciudadanía tiene derecho a
usar el puerto pero en unas condiciones
de seguridad, es decir disfrutando de un paseo agradable, viendo los
barcos desde el muelle, pero sin lanzarse a su paso y sin tirarse desde la
pasarela del náutico y desde otros puntos,
que es lo que se hace actualmente. Ni tampoco tirarse a buscar monedas,
aunque sea un uso tradicional; pq como digo cada vez hay más barcos, cada vez
hay más chavales…
(9:50) Lo veo muy difícil (compatibilizar el baño con otros usos) el puerto es muy pequeño,
son infraestructuras que se han construido
con un uso económico, destinados a albergar barcos fundamentalmente. Y
además creemos que el impulso de esa actividad que es contener barcos, barcos de tránsito puede repercutir favorablemente
en la economía Donostiarra, en la hostelería. Son veleros franceses, holandeses, del norte
de Europa, que son turistas de gran poder adquisitivo que pueden repercutir de manera
muy favorable en una economía que no está boyante…
… No
se puede si eso supone sacrificar otras actividades económicas (11:00)
(20:00) En Donostia no tengo la cifra de
accidentes, creemos que en las fiestas del Carmen si que ha habido algún golpe
contra el fondo, pero ya llevamos un muerto en lo que va de verano en los
puertos vascos, la prohibición es la misma en todos los puertos, en el puerto
de Arminza hubo una persona de 25 años que tristemente falleció en un salto
nocturno
(21:30) Se trata de que todos pasemos un
verano agradable, que disfrutemos de los arenales de las playas donostiarras
que para el baño son los lugares adecuados y …
dejemos el muelle
para las actividades económicas para las que han sido diseñados… para la pesca, para la
actividad náutico-deportiva y…
para disfrutarlo,
para el ocio desde la terraza de los bares de los puertos, desde el Paseo Nuevo o deambulando por los muelles…
Hitz eta arrazoi harrigarriak,
- · Bainua, saltoa eta arriskua etengabe lotu ditu, inolako ñabardurarik gabe; eta hori baliatu du bainua galarazteko arrazoi nagusi. Kaian, gune mugatuetan, modu seguruan eta era lasaian bainatzeko aukeraz hitz egiteari izkin egin dio. Denbora guztia jauziez eta saltoen arriskuaz hitz egin du. Kaian bainatzen diren guztiak saltoka eta zanbullaka ibiliko bailiran eta jauzi arriskutsu horiek (Donostiako) kaian bakarrik emango balira bezala. Bainu segururako hainbat gune ez mugatzeko beste arrazoi bat ere ematen du: “No se puede si eso supone sacrificar otras actividades económicas”.
- · Gipuzkoa eta Bizkaiko kai guztietan arrisku berdina eta araudi bera dagoela esan du Portu Zuzendariak. Baina abisua eta kanpaina Donostiako kaian zentratzen da. Zergatik tematzen dira Donostiako kaiarekin?. Are gehiago, arriskuaren ebidentziak emateko orduan hau dio: “En Donostia no tengo la cifra de accidentes, creemos que en las fiestas del Carmen si que ha habido algún golpe contra el fondo, pero ya llevamos un muerto en lo que va de verano en los puertos vascos, la prohibición es la misma en todos los puertos, en el puerto de Arminza hubo una persona de 25 años que tristemente falleció en un salto nocturno”. Hori da datua. Jaurlatitzaren kanpaina berriz, Donostian zentratu da. Donostian eta egun argiz bainatzen diren gaztetxo eta gazteengan. Eta bereizi gabe toki eta modu arriskutsuan dihardutenak eta, bainu lasaian eta gune seguruetan ari direnak)
- · Kirol-nabigazioa Donostiako kaiaren berezko jardueratzat jotzea: “dejemos el muelle para las actividades para las que ha sido diseñado”. Horretarako sortu al zen? Ala arrantzarako? Kaia “berezko jardueretarako” erabili behar bada, zer egingo du Jaurlaritzak arrantza jarduera indarrez sustatzeko? Edo nahikoa zaio arrantzale-kutsua” duen eskenatoki bat edukitzearekin? (“que no pierda nunca el sabor pesquero …, porque es un valor turístico fundamental”)
- · Zergatik ez da tokia gordetzen erabilera publikoko ontziak (txalupak, piraguak, belaontzi txikiak…) alokairu merkean eskaintzeko? (duela 30-40 urte CAT txalupak eskaintzen ziren moduan). Zergatik erabili kanpotik (Europako iparraldetik) datozen aberaskumeen belaontzientzako pantalanak egiteko? Hori al da kirol-nabigaziorako lehentasunezko jarduera Donostiako Kaian? Hori al da azpiegitura publikoa erabiltzeko modurik egokiena?
- · Bainuaren arriskuez eta jarduera nautikoen onuraz behin eta berriz hitz egin du. Ez du hitzik ere esan kirol-nabigazioaren arriskuez eta horiek eragindako gastuez (hondoratzeak, erreskateak…). Ez al dira existitzen. Eta existituko balira, zein da soluzioa kirol-nabigazioa ere galarazte eta zigortzea?
- · Bainua ez al da izan, urteetan eta urteetan, Donostiako kaiaren “berezko jarduera”? Bainu lasaiak zenbat arazo sortu ditu? Galde diezaiegun aiton-amonei…
Bideo honetan getariago bi aitonek haiek non eta nola bainatzen ziren azaltzen dute:
No hay comentarios:
Publicar un comentario